“logo”/

IZVOR: Fidelity consulting

U moru čudnih pojava koje nas svakodnevno zapljuskuju, evo i jedne statističke.

Radi se o porastu lične potrošnje u trećem kvartalu ove godine, što je, najblaže napisano, suludo.

Lična potrošnja domaćinstva, jedna od najvažnijih kategorija BDP-a i koja presudno utiče na BDP, u trećem kvartalu 2020. povećala se za 14 miliona eura u odnosu na treći kvartal 2019. godine, iako je pad turizma u trećem kvartalu ove godine u odnosu na prethodnu bio čak 90%!

Ovo zahtijeva dobro obrazloženje od Monstata, jer prema ovim podacima, poslodavci nemaju razloga da govore da im pao promet.

Sa druge strane, svi znamo da je promet pao i to u značajnom obimu.

Šlag na torti: lična potrošnja domaćinstva, u drugom kvartalu 2020. pala je za 133 miliona eura u odnosu na drugi kvartal 2019. Ovaj podatak potpuno korespondira sa ekonomskom neaktivnošću u drugom kvartalu, koja je uzrokovana korona virusom.

Ipak, stvari su se, prilično začuđujuće, promijenile u trećem kvartalu 2020. godine.
Inače, pad našeg BDP-a u trećem kvartalu 2020. godine iznosio je 27%. Zamislite koliko bio pad BDP da se i lična potrošnja domaćinstva smanjila, što je prirodna pojava kada turizam padne 90%.
Zanimljiv komentar na ovu informaciju dao je čitalac koji je naveo:

Najbolja 2019 i najgora 2020 , ipak licna potrosnja veca u najgoroj 2020 godini?? Ako uzmemo u obzir da najveci broj stanovnistva nema stednju (realna potrošacka korpa za 4 oro clanu porodicu je oko 800 eura) i da se lični dohodak konstantno troši, rekao bih linearno, postavlja se pitanje otkud skok lične potrošnje prema datoj analizi?? Da li je u datom periodu došlo do porasta potrošačkih kredita koji bi mogli da nadomjeste ovu razliku, ili je određena količina novca iz sive zone ušla u legalne tokove, ili je na djelu kreativno računovodstvo?? Možda nekada i saznamo….”

KOMENTARIŠI

Molimo upišite Vaš komentar
Molimo unesite Vaše ime