More

    Ovo su najveći sponzorski ugovori u fudbalu

    Najveći fudbalski timovi svijeta imaju milione navijača širom planete, a ti navijači odanost klubu iskazuju kupovinom dresova što je glavni pokretač finansijski prebogatih sponzorskih uslova koji čine osnoviscu finansijskog funkcionisanja klubova u modernom fudbalu.

    Prodaja dresova postala je jedan od najunosnijih biznisa u fudbalu, a igrači i navijači su postali svojevrsni bilbordi za reklamiranje raznih usluga i proizvoda. Sponzorski poslovi u fudbalu se dijele u dvije kategorije – proizvođači dresova poput Nikea i Adidasa i korporativne kompanije koje jednostavno plaćaju prostora na dresovima fudbalskih klubova.

    Prodaja reklamnog prostora na dresovima doživjela je svojevrsnu prekretnicu kada je Mančester Junajted 2014.godine potpisao sedmogodišnji ugovor vrijedan 559 miliona dolara za Ševroletom.  Taj ugovor je bio duplo bogatiji od prethodnog i prosto je oduvao konkurenciju. Rivali već nekoliko godina pokušavaju da sustignu Junajtedov ugovor ali najbliže što su uspjeli je Čelsijevo partnerstvo sa Jokohama gumama za koje klub iz Londona dobija 57 miliona dolara godišnje što je i dalje daleko manje od ugovora koji ima Junajted.

    Ipak vodeću poziciju kada su fudbalska sponzorsta u globalu u pitanju ima jedan drugi tim – Real Madrid. Šampioni Evrope su prošle godine kaskali za Mančester Junajtedom, ali su desetogodišnjim ugovorom sa Adidasom nadmašili sve konkurente. Madriđani će od ovog ugovora zaraditi nestvarnih 1.6 milijardi dolara. Real sada svake godine prihoduje gotovo 200 miliona dolara  samo od prodaje dresova.  Mančester Junajted u tom segmentu ne zaostaje mnogo sa prihodom od oko 190 miliona dolara godišnje. Tim sa Old Traforda od sponzorskog ugovora sa Adidasom za 10 godina saradnje zaradiće 1.1 milijardi dolara. „Crveni đavoli“ takođe imaju ugovor sa konusltantskom firmom AON od koje prihoduju 22 miliona dolara godišnje.

    Top 3 zaokružuje minhenski Bajern koji od sponzorstava godišnje zaradi 111 miliona dolara. Višestruki šampion Evrope i Njemačke već 5 decenija sarađuje sa Adidasom u kom čak posjeduje i jedan dio dionica. Pored Adidasa značajna sredstva Bajern dobija i od njemačkog Telekoma  (34 miliona dolara godišnje) i Alllianza kome su prodata prava na ime stadiona i 8% akcija za 150 miliona dolara. Klubovi koji ne zaostaju za vodeća tri su Barselona, Arsenal i Mančester Siti.

    Pored proizvođača opreme i raznih korporacija posljednjih godina kladionice su sve češće veoma ozbiljni sponzori fudbalskim klubovima. Oni posebno dominiraju u Premijer ligi. Tu „jake“ sponzorske ugovore imaju Betway sa Vest Hemom, Bet 365 sa Stoukom, Dafabet sa Sanderlendom, 12 BET sa VBA, 138 Bet sa Votfordom. Velike kladioničarske kompanije poput Bwina i Unibeta sponzorišu ekipe poput Reala, Milana, Valensije, Aston Vile i Seltika.

    Kladionice su oduvek bile sponzori mnogim klubovima, medju kojima je i online kazino. I u tom dijelu dominiraju klubovi iz Engleske Mansion Group online kazina su sponzori Bornmutu, UK-K8.com sponzorišu VBA, BETEAST sponzoriše Svonsi, a tu su i već pomenuti Dafabet, 138.com.

    Budućnost sponzorisanja fudbalskih klubova definitivno leži u kladionicama i online kazinima koji su sve traženiji na tržištu.

    izvor: Cg fudbal

    Pročitajte i ovo

    28,102FanovaLajkuj
    2,885PratilacaZaprati
    4PretplatnikaPretplatite se

    Povezani članci